tisdag 1 januari 2013

Nytt år, nya roligheter


Jag gillar nystarter. Ett helt nytt år att fylla med roligheter. Det blir ju aldrig som man tänkt men tänker gör jag ju ändå. Ungefär såhär:

2013 ska bli året då vi renoverar klart och den där väggen bakom månadens moderat-kalender får en fin tapet. Vi ska även ta en trip till Berlin i februari och vi ska se Local Natives när de spelar på Pustervik. Det här är också året då jag ska bli bättre på att fotografera (det intalar jag mig varje år men det här året ska det ske!) och jag ska investera i ett makroobjektiv. Jag ska ta tag i löpningen igen för jag mår så mycket bättre när jag rör på mig. Boka en tid hos en sjukgymnast står också högt i kurs, för nu ska den här ryggvärken jag dras med, tränas bort!

Kanske blir 2013 det år då vi säljer vår kolonistuga och istället drar iväg på lite fler resor. Det blir nog så. Längtar så efter att resa mer. Se Europa med barnen och helst av allt även New York, men då bara jag och Ola.

Jag tänker att det här året ska jag sluta ha ångest över att jag börjar bli gammal och mer anamma min mognad och börja pensionsspara. Eller så gör jag det nästa år. Jag ska i varje fall prioritera att läsa böcker framför att glo på TV och träffa mina vänner mer och jobba mindre. Det har jag bestämt.

Så välkommen 2013. Det här kommer bli grymt!

2 kommentarer:

  1. Låter som mycket bra planer för 2013! Kram L. P.s Vad snygg design på bloggen!

    SvaraRadera