onsdag 28 november 2012

Avgiftning

Jag är på avgiftning. Från socker. Jag har sannerligen en överdriven konsumtion av godis, kakor, bullar och läsk. Ja, allt som är sött. Nu har jag för tredje dagen i rad, nekat mig själv det som brukar vara min belöning vid dagen slut och jag har kraftiga cravings. I morse till och med vaknade jag med ett godissug (så illa brukar det inte vara!)

Mitt sug sitter i även nu på kvällen. Jag tycker det är ganska jobbigt. För att skingra tankarna äter jag macka och läser bloggar. Vad ser jag då när jag går i på A beautiful mess? Jo, det här:


Kanelbullar med nutella. Stön! Det låter ju helt underbart. Nu måste jag snabbt hitta något annat som min hjärna kan fokusera på, för annars vet jag inte hur jag ska kunna somna.


2 kommentarer:

  1. Men guuuuuuud så smarrigt det låter! Ska tipsa min nyfrälste bagarmake när han kommer hem sen!

    SvaraRadera
  2. Och, ähum, heja dig förstås, you can do it!!!

    SvaraRadera